روز نخست چون گل این بوستان شکفت

عِطر عفیف عشق فرو ریخت بر تنش

هم باشدش بهار رسالت در آستین

هم می چکد گلاب ولایت ز دامنش

مردآفرین زنی که خلیلانه می شکست

بتخانه خلاف خلافت ز شیونش

از سدره نیز در شب معراج می گذشت

حرمت اگر نبود عنانگیر توسنش

تا رخصت حضور نیابد، شب طلوع

مهتاب از ادب نتراود به روزنش

تا کعبه راز سنگ کرامت نیفکند

از چشم روزگار نهان است مدفنش 

 

خزان زود هنگام و کبود شدن یاس بوستان پیامبر ، تسلیت باد

ایجاد قطره آب در فتوشاپ


 



اول از همه چیز طرحتون رو باز کنین و یه منطقه از اون رو با هر ابزار و به هر شکلی که دوست دارین انتخاب کنین .

.  

حالا کلیدهای Ctrl+J رو برای کپی گرفتن از منطقه انتخابی فشار بدین و همونطور که انتخاب رو در اختیار دارین بر روی لایه ایجاد شده 2 بار فیلتر زیر رو اجرا کنین .
 

Filter--> Distort --> Spherize

 
 
حالا روی همین لایه دابل کلیک کنید تا پنجره layer style باز بشه . شما باید کمی inner shadow به طرحتون بدین تا حالت سایه داخلی قطره آب رو به وجود بیارین . ( در این قسمت طبق آموزش سایه باید سیاه باشه اما سایه مایل به رنگ سفید رنگ هم تاثیر جالبی داره . حتما امتحان کنین . )
 

 

حالا باید به قطرتون یه مقدار سایه بدین . برای این کار از لایه قطره یه کپی بگیرین و اونو با رنگ سیاه پر کنین . برای بلور دادن به این لایه سیاه هم مسیر زیر رو دنبال کنین و به مقدار دلخواه اونو تنظیم کنین . ( ترتیب لایه ها دقت شود . )
 

Filter--> Blur--> Gaussian Blur

 

 

حالا باید یه حالت انعکاس روی قطره ایجاد کنیم . یه لایه جدید ایجاد کنین و یه انتخاب دایره ای شکل کوچیک روی قطرتون انجام بدین و به اون مثل تصویر گرادینت سفید رنگ بدین .
 

نحوه نصب قالب های جدید در Google Chrome

 

google chrome

دیگر مدت زمان زیادی از عرضه مرورگر گوگل با نام Chrome می‏گذرد. کاربران زیادی در این مدت با این مرورگر کار کرده‏اند و برای بسیاری، کروم به مرورگر پیش‏فرض آن‏ها تبدیل شده است. کروم نیز همانند فایرفاکس امکان نصب قالب جدید (Theme) و تغییر ظاهری را داراست، اما بسیاری از کاربران از این قابلیت این مرورگر بی‏خبرند. در این ترفند به معرفی نحوه نصب قالب‏های جدید بر روی مرورگر Google Chrome می‏پردازیم. همچنین نحوه یافتن این قالب‏ها در اینترنت که تعداد آن‏ها نیز بسیار زیاد است را بازگو خواهیم کرد.

برای این کار:
ابتدا اطمینان پیدا کنید مرورگر Google Chrome کاملأ بسته است.
سپس از طریق My Computer به مسیر زیر بروید:

C:\Documents and Settings\Username\Local Settings\Application Data\Google\Chrome\Application\1.0.154.53\Themes

دقت کنید در این مسیر، منظور از C، درایوی است که ویندوز در آن نصب شده است و منظور از Username، حساب کاربری فعال شما در ویندوز است.
همچنین 1.0.154.53، نسخه نصب شده از مرورگر کروم بر روی سیستم شماست که ممکن است متغیر باشد.
پس از ورود به فولدر Themes، فایلی با نام default.dll به چشم می‏خورد.
نام این فایل را با راست کلیک و انتخاب Rename تغییر دهید، به عنوان مثال نام آن را default_original.dll بگذارید.
حال، فایل فشرده مربوط به قالب جدید که از اینترنت دریافت کرده‏اید را از حالت فشرده خارج کنید. سپس فایل موجود به نام default.dll را Copy کرده و در مسیری که در بالا ذکر شد Paste نمایید.
کار نصب قالب تمام شد.
اکنون با باز نمودن Google Chrome میتوانید قالب جدید را مشاهده کنید.
برای بازگردادن به قالب پیش فرض و حذف قالب جدید نصب شده، کافی است فایل default.dll را حذف کنید. سپس فایل default_original.dll را مجددأ به default.dll تغییر نام دهید.

برای پیدا کردن قالب‏های این مرورگر در اینترنت، کافی است عبارتی نظیر Google Chrome Themes را در یکی از موتورهای جستجو نظیر گوگل جستجو کنید تا به سایت‏های فراوانی که این قالب‏ها را به رایگان برای دانلود قرار داده‏اند دست پیدا کنید.
سایت‏هایی نظیر
http://www.freechromethemes.com و http://www.themesforchrome.com. همان طور که ذکر شد، تعداد این سایت‏ها و وبلاگ‏ها بسیار است که با کمی جستجو می‏توانید قالب‏های زیبایی برای مرورگر خود بیابید.

مشهورترین کلمه عبور دنیا چیست؟!


" 123456 "مشهورترین "کلمه عبور" یا همان password مورد استفاده در اینترنت است!
به گزارش روزنامه نیویورک تایمز، براساس یک بررسی انجام شده بر روی فهرستی از 23 میلیون کلمه عبور، رایج ترین گزاره " 123456 " تشخیص داده شد.
انتخاب کلمات و گزینه های ساده توسط کاربران اینترنتی باعث شده تا امنیت حساب های اینترنتی کاهش یابد.
براساس بررسی جدیدی که انجام شده، همچنان از هر پنج کاربر اینترنت یک نفر آن ها از کلمه عبوری (password) استفاده می‌کند که به سادگی می‌توان آن را حدس زد مانند 123 ، I love you یا حتی خود کلمه password.

در همین زمینه "امیچای شولمان" رئیس امور فنی شرکت "امبیرفا" متخصص در زمینه تهیه برنامه‌های ضدهکری در باره استفاده از گزینه های بسیار ساده برای کلمات عبور می‌گوید: این موضوع شبیه به نقص وراثتی در بشر است. ما از ابتدای دهه 90 با همین مشکل روبه رو بودیم.

شولمان و شرکت وی تلاش کردند تا فهرست متشکل از 23 میلیون کلمه عبور که توسط یک هکر نامشخص در ماه گذشته میلادی از شرکت "you Rouk" ربوده شد را بررسی کنند.
شرکت "you Rouk" مسولیت تهیه برنامه های ویژه کاربران را در سایت های بسیاری مانند «Facebook و«My Space» برعهده دارد. هکر مورد نظر همچنین این فهرست را در اینترنت منتشر کرد و بسیاری توانستند مجموع 23 میلیون کلمه عبور را ببینند. همین فرصت باعث شد تا بسیاری اقدام به بررسی و پژوهش درباره کلمات عبور کنند.
شرکت امبیرفا در بررسی این فهرست نتیجه گرفت که تقریبا یک درصد از حدود 23 میلیون کلمه عبور از گزاره " 123456" استفاده کرده اند.

همچنین گزاره "12345" نیز در جایگاه دوم شیوع ترین کلمات عبور در میان کاربران اینترنتی است. پس از این دو گزاره، کلماتی مانند «qwerty» ، «123 abc» (حروف پشت سر هم در کیبورد) و«princess» نیز پراستفاده ترین کلمات عبور هستند.

گفتنی است بسیاری از هکرها به آسانی می‌توانند با امتحان تعدادی از گزینه‌های عبور پراستفاده، وارد بخش های شخصی افراد در سایت های اینترنتی شوند و اختلال ایجاد کنند.
همچنین این هکرها با استفاده از نرم های پیشرفته ای می‌توانند در طول چند دقیقه هزاران کلمه عبور را امتحان کنند تا بلکه یکی از آنها درست باشد و بتوانند سایت‌های شخصی را سرقت کنند.